מה הפירוש של המונח CTR ?
CTR הוא קיצור של Click Through Rate, או בעברית – שיעור הלחיצה (הקלקה). זהו מדד מקובל להצלחה של קמפיין פרסום. הוא מבטא את היחס בין מספר החשיפות שמקבלת פרסומת/מודעה לבין מספר הלחיצות (הקלקות) עליה. לפי מדד זה, הפרסום נחשב לאפקטיבי יותר ככל ששיעור הלחיצה (הקלקה) על פרסומת/מודעה גדול יותר.

איך מחשבים CTR ? ודוגמאות להמחשה
CTR מחושב על ידי חלוקת מספר הלחיצות על פרסומת למספר החשיפות שלה. לדוגמה אם על כל מאה חשיפות לפרסומת היא מקבלת לחיצה אחת, ה-CTR שלה הוא 1%.
ניקח דוגמה נוספת ונבין כיצד מחשבים את התוצאה בעזרת נוסחה פשוטה. אם עשיתם פרסומת בפייסבוק או בגוגל ונחשפו אליה 1000 אנשים מתוכם 30 אנשים לחצו על הפרסומת (30 קליקים) נחשב את היחס בינהם: מספר החשיפות (1,000) לחלק למספר הקליקים (30) כפול 100 ונקבל את הנתון המדויק CTR של 3% אחוזים.

למה למונח CTR יש חשיבות גדולה ?
תחילה צריך להבין איך הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש עובדים, המטרה העיקרית שלהם היא להשאיר את הגולש כמה שיותר זמן בפלטפורמה, לכן ככל שהתוכן (הפרסומת במקרה זה) שתוצג לגולש תהיה יותר רלוונטית היא תחשף בעלות זולה יותר ולקהל אנשים גדול יותר.
איזה אחוז CTR נחשב גבוה ונמוך ?
הנתון משתנה בהתאם לפלטפורמה, התחום וסוג הפרסומת.
מדיה חברתית פייסבוק/אינסטגרם/טיקטוק.
נמוך: 0-1 אחוז.
בינוני: 1-2 אחוזים.
גבוה: 2-5 אחוזים.
גבוה מאוד: מעל 5 אחוזים.
רשת החיפוש גוגל.
נמוך: 0-3 אחוזים.
בינוני: 3-7 אחוזים.
גבוה: 7-15 אחוזים.
גבוה מאוד: מעל 15 אחוזים.
כיצד ניתן לשפר את שיעור הלחיצות CTR ?
ישנן מספר פעולות שניתן לעשות על מנת לשפר את אחוז ה- CTR ביצירת פרסומת שמושכת את הקהל.
- מודעות ממוקדות לקהל היעד: פרסומות הממוקדות לקהל היעד שלך הן בעלות סיכוי גבוה יותר לקבל הקלקות. הקפידו להגדיר את קהל היעד בצורה מדויקת, על סמך נתונים כמו גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד.
- ניסוי וטעייה: נסה לשנות את המודעות שלך באופן קבוע כדי לראות אילו שינויים משפיעים בצורה חיובית על CTR. לדוגמה, אתה יכול לשנות את הכותרת, את התמונה או הוידאו, או את קריאת הפעולה.
- A/B testing: תהליך שבו אתה משווה שתי גרסאות של מודעה כדי לראות אילו מהן יעילה יותר. זהו דרך יעילה מאוד לשפר CTR.
- קריאות לפעולה שונות: נסה להשתמש בקריאות לפעולה שונות כדי לראות אילו מהן יעילות יותר. לדוגמה, "לחץ כאן" ו"לפרטים נוספים" הן שתי קריאות לפעולה פופולריות, אך ייתכן שקריאה לפעולה אחרת תהיה יעילה יותר עבור הקהל שלך.
- כותרות מושכות ורלוונטיות: הכותרות הן הדבר הראשון שאנשים רואים בפרסומת, ולכן חשוב שהן היו מושכות ומעניינות מספיק כדי לגרום לגולשים להמשיך ולקרוא. הימנע משימוש במילים גנריות או פחות רלוונטיות.
לסיכום:
CTR הוא מדד חשוב באמצעותו ניתן לדעת כמה מושכת ורלוונטית המודעה לגולש. צריך לוודא שאחוז הקלקה על המודעה שלנו גבוה, כדי להיחשף לקהל גדול יותר בעלויות נמוכות יותר.
רוצים לדעת יותר מידע כיצד קמפיין ממומן בגוגל עובד ? לחצו על הקישור.