מה זה קמפיין ממומן בגוגל ?
קמפיין ממומן בגוגל הוא פרסום המאפשר לעסקים להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל עבור מילות מפתח רלוונטיות. מודעות אלו מופיעות בראש תוצאות החיפוש עם קישור לאתר שלך.
קמפיינים ממומנים בגוגל מנוהלים באמצעות שירות Google Ads. כדי ליצור קמפיין צריך לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לעסק שלך, לכתוב מודעות מושכות, ולהגדיר מספר דברים כמו אזורים, שפות, תזמון המודעה ועוד.
קמפיינים ממומנים בגוגל הם כלי יעיל להגדלת החשיפה של העסק באינטרנט. הם יכולים לעזור לך להגיע לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים, ולהגדיל באופן משמעותי את המכירות.
טיפים לקמפיין ממומן רווחי בגוגל שחובה ליישם
1. מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא תהליך של איתור מילות מפתח רלוונטיות לעסק, שבהן אתה רוצה שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. מילות מפתח הן המילים והביטויים שבהם משתמשים אנשים כדי לחפש מידע בגוגל.
הדבר הראשון שעושים לפני שמקימים קמפיין הוא בדיקה מקיפה של מילות מפתח רלוונטיות בתחום. הדברים העיקריים שצריך לשים עליהם דגש בבחירת מילות המפתח שיופיעו בקמפיין הם: נפח חיפוש, עלות, ורלוונטיות לתחום. צריך לדעת כמה שווה לנו להגדיר עלות לקליק לפי הרלוונטיות ומידת כוונת הגולש לרכישה.
חשוב לעדכן את מחקר המילות מפתח באופן קבוע ולעשות שינויים בקמפיין בהתאם, כדי לוודא שהוא עדכני ומדויק.
2. שימוש בתוספים למודעות בקמפיין
ישנם מספר תוספים חשובים ועיקריים בקמפיין גוגל: Sitelinks, תוסף מידע מובנה, יתרונות מרכזיים, תמונה, תמונה דינאמית, שיחה, מיקום, טופס ליצירת קשר, שם העסק, לוגו של העסק ועוד.
באמצעותם ניתן לתת מידע נוסף על העסק והשירות או המוצר שהוא מוכר. בנוסף, התוספים משפרים את הנראות של המודעה ואת אחוזי ה- CTR ( נתון המעיד על אחוז הגולשים שהקליקו על המודעה מתוך כלל הגולשים שנחשפו למודעה) ובכך מגדילים את כמות האנשים שנכנסים למודעה.
3. הגדרת מיקומים של אזורים וערים
ניתן להגדיר לאיזה אזורים המודעה תחשף לדוגמה: אם העסק שלך ממוקם בראשון לציון, אתה יכול להגדיר שמאזור נתניה עד אשדוד המודעה תיחשף. חשוב להגדיר את האזורים שבהם אתה רוצה להתמקד כדי לקבל פניות רלוונטיות.
4. תזמון שעות וימי תצוגת המודעות בקמפיין
ניתן להגדיר שעות מדויקות וימים ספציפיים שבהם המודעה שלך תיחשף, לדוגמה: ניתן להגדיר שהקמפיין יופיע בגוגל בכל שעות היום בימי ראשון עד חמישי ובימי שישי עד השעה 15:00 בלבד.
5. שימוש במילים שליליות
מילים שליליות הן מילים או ביטויים שאתה לא מעוניין שהמודעות שלך יופיעו שמחפשים אותן, מכיוון שהן לא רלוונטיות למוצר או השירות שאתה מוכר וגורמות לבזבוז התקציב ללא צורך.
על ידי הוספת מילים שליליות לקמפיין, אתה יכול להבטיח שמודעותיך יופיעו רק עבור אנשים שמחפשים מידע רלוונטי לעסק.
6. A/B Testing למודעות
מומלץ לבנות מספר מודעות שונות לכל קמפיין / קבוצת מודעות כדי לבדוק את האפקטיביות של כל מודעה.
לדוגמה: יכולה להיות לך מודעה אחת שבנויה פחות טוב וכמות הקליקים ואחוז ה CTR נמוכים, לעומת מודעה שונה שהאחוזים בה גבוהים. לפעמים שינויים קטנים במלל של המודעה יכולים לעשות הבדל גדול.
7. מדידה מדויקת
על מנת לעשות אופטימיזציה מתקדמת לאורך זמן חשוב להיות חשופים לנתונים המדויקים של הקמפיין, לדעת מאיפה הגיע כל ליד (שם הקמפיין, קבוצת מודעות, מודעה, מילת מפתח) ואיזה סוג ליד הגולש השאיר (טופס, הודעת וואטסאפ, שיחה).
ניתן לדעת את הנתונים האלה בממשק ניהול של גוגל (Google ADS) באמצעות הגדרה וחיבור של גוגל תג מנג'ר (Tag Manager).
חשוב לדעת גם מאיפה הגיע העסקה עצמה ולא רק הליד, לכן צריך לחבר את החשבון גוגל אדס למערכת לניהול לידים מתקדמת (CRM) שמושכת אוטומטית את כל הפניות. איש המכירות יעדכן סטטוסים על כל ליד למשל – מידת רלוונטיות והאם הליד הפך לעסקה.
בנוסף, צריך לשים מספר וירטואלי (מספר מגשר) למדידה מדויקת של השיחות והקלטת השיחות לשם בקרת איכות הליד.
8. דף נחיתה/אתר ממיר
לאחר שהגולש נכנס למודעה הוא מגיע ישירות לאתר, חשוב שהגולש יחשף למידע הרלוונטי ביותר שחיפש. לכן במידת הצורך מומלץ להשתמש במספר דפי נחיתה לנושאים שונים.
נתון שחשוב להתמקד בו הוא אחוז המרה באתר (כמות הגולשים שנכנסו לאתר לעומת כמות הגולשים שהשאירו פנייה), זה נתון חשוב כי הוא משפיע ישירות על העלות של הליד. לדוגמה באתר אחד יש לנו 10% המרה ובאתר שני 5% אחוז המרה, עלות הליד באתר הראשון תהיה חצי מהאתר השני.
לסיכום:
כדי לבנות קמפיין אפקטיבי יש מספר פרמטרים חשובים שצריך להתמקד בהם: מחקר מילות מפתח, תוספים למודעות, מיקומים של אזורים, תזמון של המודעה, מילים שליליות, A/B Testing, מדידה מדויקת, בניית דף נחיתה/אתר ממיר.
כאשר בונים קמפיין בצורה נכונה ניתן להגדיל את מחזור המכירות של העסק באופן מהותי.
רוצה לקרוא מידע נוסף על פרסום ממומן בגוגל ? לחץ על הקישור.