מה זה PPC?
PPC הוא קיצור של Pay Per Click ובתרגום בעברית תשלום על לחיצה. זהו מודל פרסום ממומן שבו משלמים רק עבור לחיצות על מודעות. במילים פשוטות, כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך, אתה משלם סכום מסוים.
Google Ads זו ללא ספק הפלטפורמה הגדולה והפופולרית ביותר ל-PPC. היא מאפשרת לך להציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל, ברשת המדיה של גוגל (אתרים אחרים ברשת הפרסום של גוגל) וביוטיוב.
כמו כן פלטפורמות נוספות כמו: Outbrain ,Taboola ,Microsoft Advertising ועוד.
דוגמה להמחשה- למשל אם עשיתם קמפיין ממומן בגוגל שבו נחשפו 100 איש ורק 10 אנשים לחצו על המודעה (הפרסומת) תשלמו רק על 10 האנשים שהקליקו על המודעה.
חשוב לדעת– שפלטפורמות חברתיות כמו Facebook ,Instagram ,TikTok עובדות שונה. משלמים בהם על תוצאות לפי חשיפה ולא לפי מספר הקלקות על המודעה שלכם. לא ניתן להגדיר עלות רציונלית לקליק בקמפיין הפרסומי כמו שניתן בגוגל.
אבל למרות זאת ניתן לקבל מידע מהמערכת לגבי עלויות לקליק – PPC.
דוגמה להמחשה– למשל אם עשיתם קמפיין ממומן בפייסבוק/טיקטוק שבו נחשפו 100 איש ורק 2 אנשים לחצו על המודעה (הפרסומת) תשלמו על 100 חשיפות ולא על 2 האנשים שהקליקו על המודעה. אפילו במידה קיצונית ולא יהיו קליקים בכלל, עדיין תשלמו על החשיפות (שהמודעה הופיעה).
איך מודל PPC עובד? ב- 5 שלבים פשוטים
מנוע החיפוש של גוגל הוא הפופולרי ביותר מבין מנועי החיפוש ברחבי העולם, עם נתח שימוש כולל של 87%, המשמש לפלטפורמת PPC המרכזית ביותר, המאפשר לעסקים להציג את המודעות שלהם בראש תוצאות החיפוש בגוגל, כל לחיצה על המודעה מייצגת תשלום עבור המפרסם, ומאפשרת לו להגיע לקהל יעד ספציפי ברגע שהוא מחפש את המוצר או השירות שלו (מילת המפתח הרלוונטית שהגדיר).
1.בחירת מילות מפתח- המפרסם בוחר מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלו. לדוגמה, חנות נעליים עשויה לבחור מילות מפתח כמו “נעליים ספורט”, “נעליים לגברים” וכו’.
2.יצירת מודעות- המפרסם יוצר מודעות מושכות עין ומדויקות שמכוונות לקהל היעד.
3.ההצעת מחיר- המפרסם מציע מחיר מקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל לחיצה על המודעה.
4.מכירות פומביות- מנועי החיפוש והפלטפורמות השונות עורכות מכירות פומביות בזמן אמת כדי לקבוע איזו מודעה תוצג בכל מיקום. המודעה עם ההצעה הגבוהה ביותר (תוך התחשבות ברלוונטיות ובגורמים אחרים) תוצג ראשונה.
5.תשלום: המפרסם משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלו.
כיצד לבנות קמפיין PPC מנצח? התפקיד של PPC Manager
כדי לבנות קמפיין PPC מנצח צריך להיעזר בשירות של PPC Manager עם ניסיון מוכח בתעשייה.
מנהל PPC (Pay-Per-Click) הוא איש מקצוע האחראי על תכנון, ניהול והאופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים ממומנים באינטרנט. התפקיד הזה חיוני עבור עסקים שרוצים להגדיל את החשיפה שלהם ברשת, לבנות מותג חזק, להניע תנועה לאתר /חנות ולשפר את המכירות, בצורה מקצועית ומקסימלית.
כיצד לבחור נכון PPC Manager?
ישנם מספר פרמטרים עיקריים שכדי לשים עליהם דגש.
1.ניסיון– ניסיון ספציפי בתחום של העסק שלכם זה היתרון גדול, לכל תחום יש את הדגשים שצריך לדעת, כמו: קהל יעד, שפה שיווקית, מונחים מקצועים ועוד.
2.סיפורי הצלחה- דוגמאות מפורטות שכוללות את כל מסע הפרסום שהקים עבור לקוחות אחרים כולל: גרפיקות, סרטונים, טקסט שיווקי, אתרים ודפי נחיתה.
3.ביקורות- לוודא שיש ביקורות חיוביות ברשתות החברתיות ובגוגל ביזנס.
4.ניתוח נתונים ומדידה– חברה מקצועית מספקת ללקוח מערכת לניהול לידים שקולטת את כל הפניות והמקורות שלהם מערוצי הפרסום גוגל, פייסבוק, טיקטוק וכדומה.
כדי לעשות אופטימיזציה מיטבית חייב לדעת מאיפה כל ליד הגיע ומאיפה נסגרה כל עסקה.
בנוסף הלקוח יכול להיות בבקרה מלאה על כל הלידים ולשפר את אחוז המכירות.
לסיכום:
PPC הוא כלי שיווקי רב עוצמה שיכול לעזור לעסקים להשיג תוצאות מדהימות. על ידי הבנת העקרונות הבסיסיים של PPC ויישום הטיפים לבחירת מנהל PPC ניתן להבטיח שהכסף של העסק מושקע בצורה הנכונה והיעילה ביותר.
רוצים לקרוא מידע נוסף על איך לבחור נכון מומחה לפרסום בגוגל? לחצו כאן.