המקורות העיקריים לגיוס עובדים חדשים:
1. חבר מביא חבר –
מבוסס על כך שעובדים קיימים בחברה ימליצו על מועמדים שהם מכירים. בדרך כלל נהוג לתת תמריץ כספי כדי לתת מוטיבציה לעובד הקיים להמליץ על עובד חדש שהוא מכיר.
הגיוס נחשב לאיכותי, כי העובד הממליץ מכיר את אופי החברה והכישורים הנדרשים למילוי התפקיד.
2. חברות השמה –
חברות השמה מתמחות באיתור עובדים ומחזיקות מאגר רחב של מועמדים פוטנציאליים, היכולים לעזור לחברה למצוא מועמדים מתאימים למשרות ספציפיות לפי דרישות מוגדרות מראש.
ניהול תהליך הגיוס דורש הרבה זמן ומשאבים. חברות השמה מטפלות בחלק ניכר מהעבודה השוטפת, כמו פרסום משרות, סינון קורות חיים, עריכת ראיונות ראשוניים .
3. אתרי דרושים –
אתרי דרושים מציעים גישה לקהל יעד רחב של מועמדים, שמחפשים עבודה. ישנם מגוון אתרי דרושים כמו ג’וב מאסטר, אול ג’ובס, דרושים ועוד.
ניתן להעלות את המשרות האקטואליות עם דרישות התפקיד, מדובר במקור גיוס משמעותי של רוב החברות.
4. רשתות חברתיות –
ניתן להגיע לקהל ענק של מועמדים פוטנציאלים ברשתות החברתיות. חשוב לבחור בפלטפורמה הרלוונטית ביותר לפי סוג המשרה, דרישות התפקיד וגילאים רלוונטים.
נתוני כמות משתמשים לפי כל רשת חברתית:
פייסבוק – מעל 6 מיליון משתמשים פעילים.
אינסטגרם – מעל 4.5 מיליון משתמשים פעילים.
טיקטוק – מעל 3 מיליון משתמשים פעילים.
לינקדאין – מעל 2 מיליון משתמשים פעילים.
5. מנוע החיפוש גוגל –
ניתן לפרסם את המשרות הרלוונטיות על ידי שימוש בדף נחיתה/אתר של החברה שלכם, שיכולים להיחשף אליו גולשים שנכנסים לאתר באופן אורגני או על ידי קמפיין ממומן שבו ניתן להגדיר מילות מפתח ספיציפיות כמו: עבודה במוקד, עבודה במכירות וכו׳.
6. שיתופי פעולה –
שיתוף פעולה עם מוסדות להשכלה כמו מכללות ואוניברסיטאות ובתי ספר מקצועיים.
המטרה העיקרית מהצד של המוסדות היא לתת הכשרה פרקטית לתלמידים בסיום הלימודים והמטרה העיקרית של החברה המגייסת לקלוט עובדים צעירים ומבטיחים בעלויות נמוכות.
לסיכום:
ישנם מגוון מקורות פרסום לגיוס עובדים חדשים, חשוב לבחור במקור הפרסום הרלוונטי ביותר עבור המשרות שלכם, כדי לגייס את העובדים האיכותיים ביותר בעלויות גיוס המשתלמות ביותר.
מנהלי משאבי אנוש / בעלים של חברה מעוניינים להגדיל את כמות הגיוסים באמצעות קמפיינים ברשתות החברתיות וגוגל ?שווה לכם להיכנס לקרוא על השירות שלנו לגיוס עובדים, לחצו כאן.