מהו רימרקטינג? נתחיל בהסבר פשוט
רימרקטינג (Remarketing) היא טכניקת פרסום מתקדמת שמבוססת על "מעקב" אחרי משתמשים שצפו במוצרים או שירותים באתר אינטרנט או בדף ברשתות החברתיות שלך, אך לא ביצעו את הפעולה הרצויה (כמו רכישת מוצר, הרשמה או יצירת קשר). באמצעות רימרקטינג, תוכל להפעיל מודעות ממומנות שמגיעות בדיוק לאנשים אלו.
בסופו של דבר, רימרקטינג מבוסס על עקרון הפסיכולוגיה האנושית – אם הם כבר צפו במוצר שלך, יש סיכוי גבוה יותר שהם יחזרו ויבצעו את הפעולה הרצויה.
ההבדל בין רימרקטינג לפרסום רגיל– היתרון הגדול של רימרקטינג על פני קמפיינים רגילים הוא שהוא ממקד את הפרסום ״בקהל חם״ של רק אנשים שכבר הראו עניין במוצר או בשירות שלך. זה הופך את המודעות להרבה יותר ממוקדות ורלוונטיות, דבר שיכול להוריד את עלות הליד ולהפחית את עלות הרכישה.
איך רימרקטינג עובד בכלל?
רימרקטינג מבוסס על טכנולוגיית העוגיות (cookies). כאשר משתמש מבקר באתר שלך, עוגית רימרקטינג מוטמעת בדפדפן שלו. ברגע שהמשתמש עוזב את האתר מבלי לבצע פעולה כלשהי (כמו רכישה או השארת פרטים), הוא יתחיל לראות פרסומות שמזכירות לו את המוצר או השירות שצפה בו, או מציעות לו הצעה אטרקטיבית.
במילים אחרות, רימרקטינג עובד כמו "תזכורת" – הוא דואג להזכיר למשתמש את המוצר שהוא התעניין בו בעבר, וזה גורם לו לשוב אל האתר ולהשלים את הרכישה או הפעולה הרצויה.
לאיזה עסקים זה מתאים?
רימרקטינג הוא כלי מצוין שמתאים כמעט לכל סוג של עסק, בין אם הוא מוכר מוצר או שירות שרוצה להגדיל את מחזור ההכנסות שלו באמצעות פרסום יעיל ואפקטיבי.
דרישות המינימום לקמפיינים רימרקטינג הן 100 משתמשים בפרסום בגוגל או פייסבוק, חשוב לזכור שככל שהקהל רחב יותר, תוכל להשיג תוצאות טובות יותר, עם אופטימיזציה נכונה ושיפור שיעורי ההמרות.
מומלץ לשאוף להשיג קהל של לפחות 1,000 משתמשים לכל קמפיין רימרקטינג, כך שהמערכת תוכל לבצע אופטימיזציה טובה יותר ולהביא לתוצאות יותר מדויקות. כמות קהל מינימלית זו תאפשר גם לאסוף מספיק נתונים כדי להבין אילו מודעות עובדות ואילו פחות, ולהתאים את הקמפיין בצורה אופטימלית.
3 טיפים לבניית קמפיין רימרקטינג מנצח
- שימוש בקהלים ממוקדים– אל תסתפק רק בקהל רחב של כל מי שביקר באתר. ניתן ליצור קהלים ממוקדים יותר, כמו אנשים שהוסיפו מוצרים לעגלת הקניות אך לא רכשו או צפו במוצר מסוים.
- שימוש בהגדרות זמן– בדרך כלל מגדירים לפי תקופת זמן של 30, 60, 90 יום מרגע שהלקוח נחשף למוצר או השירות שלך בפעם הראשונה. חשוב להתאים את התקופה הרלוונטית ביותר, בדרך כלל מומלץ להשתמש בתקופת זמן של 30 יום שהסיכוי שהלקוח עדיין רלוונטי גבוהה ולא רכש משהו אחר.
- הפעלת מודעות מותאמות אישית– הצג למשתמשים מודעות שמותאמות אישית באופן ישיר למה שהם צפו בו. הצגת מוצרים ספציפיים שהם חיפשו או הוסיפו לעגלת הקניות עשויה להניע אותם להשלמת הרכישה.
3 דוגמאות פשוטת להמחשה
1. חנויות אונליין (E-Commerce)
עסקים בתחום המסחר האלקטרוני הם בין המובילים בהשתמשות ברימרקטינג. אם יש לך חנות אונליין שמוכרת מוצרים כמו בגדים, טכנולוגיה, תכשיטים, אביזרי ספורט או כל פריט אחר, רימרקטינג יכול להיות כלי מצוין להחזיר לקוחות שצפו במוצרים אך לא ביצעו רכישה.
דוגמה:
אם לקוח צפה בזוג נעליים בחנות שלך אך לא סיים את הרכישה, רימרקטינג מאפשר להציג לו פרסומות שמזכירות לו את הנעליים או מציעות לו הנחה אטרקטיבית אם יחזור ויבצע את הרכישה.
2. עסקים בתחום הנדל"ן
רימרקטינג מתאים מאוד לעסקים בתחום הנדל"ן, במיוחד כשמדובר בהשגת לידים (Leads) והנעת לקוחות פוטנציאליים לבקש פרטים או לתאם פגישה.
דוגמה:
לקוחות שביקרו באתר של סוכנות נדל"ן וצפו בדירות מסוימות אך לא פנו לסוכן, יכולים לראות מודעות שמציגות את אותן דירות או דירות דומות בהן עשוי להיות להם עניין.
3. בתי מלון, טיסות ונסיעות
תחום התיירות עושה שימוש נרחב ברימרקטינג. לקוחות שצפו בחופשות, טיסות או בתי מלון אך לא סיימו את ההזמנה יכולים לראות מודעות ממומנות שיזכירו להם את ההזמנה או יציעו הצעות שונות ומבצעים.
דוגמה:
אם אדם חיפש חופשה ליעד מסוים אך לא ביצע הזמנה, ניתן להציג לו מודעות שמציעות הנחות על בתי מלון או טיסות ליעד זה או דומה.
סיכום
רימרקטינג הוא כלי שיווקי עוצמתי שמאפשר לך לשפר את שיעור ההמרות ולהפחית עלויות פרסום על ידי מיקוד במשתמשים שכבר גילו עניין במוצר שלך. בין אם אתה משתמש בגוגל, בפייסבוק או בשתי הפלטפורמות, השימוש בטכניקת רימרקטינג יאפשר לך להחזיר לקוחות שהתרחקו מהמותג ולהניע אותם לפעולה בצורה ממוקדת ויעילה.
אם אתה רוצה להצליח בעולם הדיגיטלי, רימרקטינג הוא לא רק כלי מועיל, אלא גם הכרחי בשיווק ממומן. השתמש בקהלים ממוקדיםֿ, הגדרות זמן ומודעות מותאמות אישית לפי הצורך של הלקוח על מנת להקים קמפיינים רימרקטינג מנצחים.
רוצה להגדיל את המכירות בעסק? שווה לך להיכנס לקרוא על השירות שלנו לפרסום ממומן בגוגל
לדוגמאות של סיפורי הצלחה של לקוחות שלנו במגוון תחומים לחץ כאן